Thursday, July 9, 2009

Berhak kah kita~

Ok, aku tak tau kenapa aku emo...

Must be that time of the month...

Ade la beberape insiden dalam kehidupan lepas yang membuat aku terfikir..

Lalu aku ingin bertanya pada semua...

Berhak kah kite menghakimi seseorang?...

Siapa kita nak label siapa baik siapa jahat?..

Siapa kita nak label orang siapa nak masuk neraka siapa nak masuk syurga?..

Siapa kita nak label org x bertudung jahat, org betudung baik?..

Siapa kita nak menjeling org lain dengan pandangan hina?..

SIAPA KITA??

BERHAKKAH KITA???

Bagi aku jawapan hanya satu...

Tidak berhak....

Yang berhak..hanya Yang Maha Esa...

Dan bagi sesiapa yang sedang menempuh ujian getir dalam hidup...

Banyakkan besabar...

" Hendaklah engkau bersabar, sedang kesabaranmu itu hanya kerana keredhaan Allah".


(An-Nahl:127)


Sabda nabi Muhammad s.a.w



"Bersabar terhadap hal-hal yang engkau tidak senang itu ada kebaikkannya yang banyak".

Dan kepada saudara2 ku yang lain..Jangan lalai..Jangan lupa sentiasa mengucapkan syukur atas apa yang kita ada..

Muhasabbah la diri..*and that goes to me to*

Renung2 kan dan selamat beramal..(^_^)

5 comments:

  1. Haaa...u see.
    Selama ni aku cukup2 bersabar.
    Alhamdulillah, skang ni Tuhan dah tunjuk sikit demi sikit yg aku ni sbnyrne teraniaya je.
    Syukurrrr sangat. =)

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah..
    i heard this form sumwhere..
    Allah bagi kite ribut petir..
    rupe2 nyer Dia nak hadiahkan kite pelangi..
    isk3..

    ReplyDelete
  3. kalo bagi tazkirah takleh makan gula2 ek? huhu

    ReplyDelete
  4. pada aku seseorang tu berhak....tapi sendiri cakap sendiri tanggung la.kan?
    dah besar,kaki dah berbulu

    :)

    ReplyDelete
  5. lutfi lukman~
    name pun bagi tazkirah...
    kene serious sket..=P
    *wat muke poyo*

    zali~
    u're right...
    sume org berhak..
    but someone told me not to make stupid assumptions..
    amik masa kaji sesuatu..
    x kenal maka x chenta..
    kaki aku pun berbulu juga..
    *muke sedih tgk kaki*

    ReplyDelete